Ружић: Систем ту да штити и наставнике и ученике; Унија тражи статус службеног лица за просветаре

Министар просвете Бранко Ружић изјавио је поводом недавних случајева насиља у школама да су школе „друга кућа за нашу децу“. Од момента од кад деца укораче у школско двориште, она су под надзором система просвете. Тај систем, ма колико да је оивичен разним прописима, приручницима, обукама, живи и функционише због његових људи – од чувара и школског полицајца на улазу, преко теткица и сарадника, до наставника и директора и свих запослених у Министарству просвете, каже Ружић. Унија синдиката просветних радника Србије апеловала да се просветним радницима да статус службеног лица.

Бранко Ружић је навео да верује да ниједна од тих особа није пожелела да ради у школи, а да нема љубав према тој професији и самој деци, саопштило је министарство просвете.

Недић: Процедуру спровести доследно
Председник Скупштине Друштва директора школа Србије (ДДШС) Дејан Недић изјавио је, поводом насилног понашања ученика у Техничкој школи у Трстенику, да је став и апел ДДШС-а је да се са ученицима који су извршили насиље над наставницом, спроведе дисциплински поступак на основу ЗОСОВ-а.
Од директора те школе траже да се процедура спроведе доследно.

"Инсистирамо да се у свим ситуацијама врши доследна примена законом дефинисаних процедура, како би ученици били свесни тежине својих поступака и како би ученици и њихови родитељи били пред законом одговорни. Школа у којој се десило овакво насиље треба да предузме све потребне мере и према ученицима и према њиховим родитељима, уколико су ученици малолетни. Само доследном применом појачаног васпитног рада васпитних и васпитно дисциплинских мера, може се спречити свако даље насилно понашање ученика", наводи се у саопштењу.

„Иако деца нису њихова, децу покушавају да, поред преношења знања, и усмере на најбољи могући пут, указујући им на значај међусобног поштовања, толеранције и мотивишући их да искористе свој пун потенцијал“, истиче Ружић.

Систем је, напомиње, осмишљен и унапређиван годинама уназад како би у најбољој могућој мери подржао дечији развој, али га и заштитио уколико трпи било какав вид немара, злостављања, насиља. Истовремено, додаје, систем мора да штити и наставнике и запослене у њему.

„Та подршка осмишљена је и подржана од свих релевантних ресора Владе Републике Србије, али и међународних организација и представља јасан след корака и мера која се тичу како превенције, тако и адекватне реакције“, указује министар просвете.

Када је систем просвете у питању, додаје, постоје јасне инструкције и јасни правилници поступања, као и јасна могућа подршка сваком лицу у школи.

„Верујем да сви запослени, који раде на подршци, дају свој максимум да исту и обезбеде. У наредном периоду проверићемо сваки од тих механизама до детаља како бисмо се уверили да је та подршка адекватна, промптна и довољно ефектна. О узроцима непримереног понашања можемо да разговарамо и дискутујемо. Међутим, сматрам да као друга кућа школа има и обавезу и могућност да се бољом координацијом још више удружимо да помогнемо детету које трпи или врши насиље. Исто тако, ако је наставнику или запосленом потребна наша већа заштита, подршка, савет, да ми ту прилику не смемо пропустити“, истиче Ружић.

Апеловао је на све да се заједно ради на том важном циљу.

„Едукацијом и промоцијом другарства, толеранције и заједништва ћемо постићи далеко више него таблоидизацијом насиља. Адекватном применом прописа и правовременом реакцијом, сигуран сам, можемо смањити насиље, и утицати на промену понашања. Систем јесте оивичен правним оквиром, али живи због дивних и племенитих људи у њима, од најмлађих до најстаријих“, закључио је Ружић.

Унија: Статус службеног лица за просветне раднике

Унија синдиката просветних радника Србије (УСПРС) поново је апеловала да се просветним радницима да статус службеног лица, због све чешћег насиља у школама.

У саопштењу, које је потписала председница УСПРС-a Јасна Јанковић наводи се да се, упркос свим апелима и анализама да непоштовање учитеља у свим нивоима образовања води гажењу традиције, а пре свега породичних вредности, дошло то тога да се свакодневно суочавамо са гнусним сценама насиља.

„Оне нису само вербалне, јер смо као друштво већ прихватили ружне речи и вређање, као начин комуникације, сада су песнице постале једини језик“, упозорила је Јанковић, наведећи случајеве професорке у Младеновцу, пре неколико година или колегинице у Трстенику ових дана.

„Деца добијају јасну поруку да им се ништа неће десити, осим славе на друштвеним мрежама, а наши наставници се боје за здравље и живот“, додала је Јанковићева.

Каже и да је Унија више пута тражила промене образовних закона и правилника, инсистирала да се проблеми решавају, давала предлоге, водила кампању Стоп насиљу у шкоалама, јер, истиче, погубно понашање омладине према вршњацима, наставницима, као и наставника према ученицима, води у заједничку пропаст.

„Инсистирамо на статусу службеног лица и хитној промени законских регулатива“, наводи се у саопштењу.


Извор:

Постави коментар